Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Gæst

Jeg stoppede med at ryge via damp

Jeg røg 20 smøger hver eneste dag i over 20 år. Da jeg startede med at dampe (den første dag) røg jeg 2 smøger. Efter en uge dampede jeg kun. Nå er der gået et års tid, jeg damper stadig en lille smule, men jeg har det SÅ meget bedre. Jeg kan smage ting, jeg kan lugte ting, jeg kan gå en tur uden at blive forpustet.

Tyggegummi virker ikke en skid, "spray" virker heller ikke. Nikotin plaster virker ok, men det er alt for dyrt.



Prøv damp.

Guest
Gæst

Sv: Jeg stoppede med at ryge via damp

Jeg kan kun anbefale damp. Jeg havde røget 20 smøger dagligt i 35 år.
Jeg har forsøgt at stoppe mange gange. Tyggegummi, suge(Fjernet)tter og også den der spray. Intet hjalp. Ondt i gummerne ved at tygge eller spray-flasken som virkelig er farlig, man kunne jo sprøjte sig i øjnene.

For nogle år siden forsøgte jeg med damp første gang men det var virkelig besværligt.
Man kunne ikke købe dampvæske med nikotin i, i Danmark, så man skulle købe det i udlandet.
Når ting bliver besværlig så opgiver man til sidst og går tilbage til smøgerne.

I november 2017 så jeg at man kunne købe e-cigaretter på tankstationen. Så jeg brugte en måneds tid på at undersøge markedet og fandt ud af at dette var det perfekte alternativ til at stoppe med at ryge.
Jeg var selvfølgelig bekymret for helbredet, hvad angik damp osv. men en god research på området overbeviste mig om at det var det helt rigtige.
Man kan læse mere på dadafo.dk (Dansk e-damper forening)

Så den 31. november 2017 gik jeg direkte fra smøger og over på damp.

Det er det bedste jeg har gjort for mig selv og har ikke røget eller haft trang til en cigaret siden.

Jeg har i denne periode sparet omkring kr. 5.000,-

For dem som ikke kender så meget til "e-cigaretter" (JEG HADER DET NAVN DA DET IKKE HAR NOGET MED CIGARETTER AT GØRE) kan man jo prøve at gå ind i en damp-butik og tage en snak med dem.

Midtjyden

Guest
Gæst

Sv: Jeg stoppede med at ryge via damp

Forståer ikke det med damp. Man er jo stadig nikotinafhængig, og indhalere mængder af giftstoffer. Stop i stedet rygningen/dampningen med Allen Carrs Endelig ikke-ryger. Så er problemet løst - også økonomisk.

Københavneren


Guest
Gæst

Sv: Jeg stoppede med at ryge via damp

Med damp og væsker med alle mulige smags varianter gjorde jeg stoppede med analoge, jeg kom in i en periode hvor jeg havde nogle dagligdags problemer som gjorde at jeg endte med at ryge smøger igen. Men havde restriktionerne ikke været der, var jeg stoppet igen. Nu når jeg endelig skal bruge det, er det ikke muligt at få smags varianter der er værd at dampe så jeg er stadig ryger.

Damp er det eneste produkt der har fungeret, og det er mig uforstående hvorfor det er blevet ulovligt at sælge kvalitets væsker i Danmark.
Selv selve mods til det jeg skal bruge er ikke lovlige at sælge på brugtmarkedet, så jeg forstår godt hvorfor folk stadig ryger smøger.

De her nye regelsæt og tiltag til at unge ikke skal dampe er jo fejlslået, nu er hele skidtet på det sorte markedet reguleret og hvem ved hvad der er i dem. Idiotisk

Men jeg skal nok få fat i en masse væsker inden længe, det bliver bare ikke noget staten får noget ud af men de er de sku selv uden om.
Kun en klaphat tror på alle de her "horror stories" der er omkring damp EVALI og en masse mund lort som viser sig er være forskyldt af netop sorte markeds produkter med hjemmefusket væsker der indeholder E-vitamin Asistat.

Klogeste ville have været at fjerne smøger fra markedet og implementere en transition over til e-cigaretter, det er sundere for folket og staten vil stadig tjene deres. Men det lader til de hellere vil have smøgerne ved disken, og flere syge på hospitalerne.

Hurtig svar Vis hurtig svar