Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Gæst

Nedtrykt

Jeg har været røgfri i 13 dage .. får Zyban og HAR læst Allan Carr’s “Endelig ikke-ryger”.
Jeg synes egentlig ikke jeg har de typiske abstinenser - men jeg synes til gengæld jeg bliver mere og mere trist og nedtrykt - og føler mig forfærdeligt bange for, at denne nedtrykthed skal blive ved - og at jeg ender med en depression (har været der før).
Jeg ville ønske jeg havde en støttegruppe eller noget, som jeg kunne kontakte når jeg føler panikken komme .. :’-(

Guest
Gæst

Sv: Nedtrykt

Ja, det er noget skidt - men måske er det Zyban som er synderen. Under bivirkninger for Zyban på Pro.medicin står netop følgende : Abdominalsmerter, Kvalme, Mundtørhed, Obstipation, Opkastning, Smagsforstyrrelser.
Agitation, Angst, Depression, Hovedpine, Koncentrationsbesvær, Svimmelhed, Søvnløshed, Tremor.
Øget svedtendens.
Allergiske reaktioner (herunder urticaria).

Så udover rygestoppet kan Zyban faktisk fremkalde depression - lidt ligesom midler mod depression. Det er pudsigt at læse om bivirkninger på antidepressiv medicin - een af bivirkningerne er depression....

God fornøjelse (Alligevel)

Guest
Gæst

Sv: Nedtrykt

Jeg hee på Champix og har 14 dage tilbage af 2.opfølgningspakke. Ja, jeg er holdt op med at ryge og savner hårdt en sparringsgruppe at snakke med. Bivirkningerne er meget voldsomme.
Hallucinationer,, paranoia/ angst, søvnbesvær som medførte til hukommelsestab af min korttidshukomelse, voldsom kvalme ved opstart og når man indtog alkohol, og stress. Nu er stresset ved at udvikle sig til reel depression og tårer der ruller ned ad kinderne, uden grund :'(
Jeg er en kæmper og giver ikke op før slutlinien men hold da op en deprimerende rutsjetur. Tak for jeg har nogle forstående chefer på det nye arbejdsplads, for jeg er blevet /gør mig selv til en social outcast overfor mine nye og uforstående kollegaer. Er der andre der oplever noget lignende? Hvad sker når man så skal nedtrappe? Kan dette overhovedet blive værre?
Var det værdt at stoppe for disse symptomer? Ja, det håber jeg.

vikaren
vikaren

Sv: Nedtrykt

Det kan desværre være nogle af bivirkningerne ved Champix :( Ligesom Zyban..... Men hvis det griber så hårdt ind i din dagligdag, ville jeg da lige kontakte lægen.

Guest
Gæst

Sv: Nedtrykt

jeg stoppet 25.08.2018
har røget hele mit liv, nok i 55år
jeg stoppet bare,tog alt væk der havde nogle med tobak at gøre.
og havde viljen og troen, det skal man have, man på ikke tænke, gud hvor er det svært, man skal glemme alt om tobakken.
ja det var lige mine 5 cent.

Hurtig svar Vis hurtig svar