Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Gæst

e-cigaret

Har været røgfri i nu 7 md. med hjælp fra sugetabs i starten og senere e-cigaret. Nu vil jeg gerne af med den også. Nogen gode råd?

Guest
Gæst

Sv: e-cigaret

Læs endelig ikke-ryger af Allen Carr. Den er fantastisk.

Lone Dansbo
Lone Dansbo

Sv: e-cigaret

Hej...jeg kvittede cigaretterne d. 25. august 2015 men gik direkte over til e-cigaret i stedet for, og jeg har brugt den nærmest mere end da jeg røg cigaretter. Jeg vil også gerne stoppe. I går købte jeg nikotintyggegummi og lagde min damper ud i bilen, og har så kun brugt tyggegummi i går aftes og fuck jeg er lige ved at gå amok...! Det kommer fuldstændig bag på mig at det egentlig er så svært. Så jeg gnasker tyggegummi og får skiftevis svedeture og kvalme fordi jeg nok får for meget nikotin. Tror ikke helt på at mit dampstop holder...men giver ikke op. Lykkedes det ikke denne gang, så lykkedes det næste gang.
Nu har jeg fundet ud af at der starter rygestopkurser her i min by i næste uge, så jeg har skrevet til arrangørerne og spurgt om man mon er kvalificeret når man godt nok ikke ryger, men damper i stedet. Det står der nemlig ikke noget om. Har også erfaret at man bl.a. som fleksjobber (hvilket jeg er) kan få gratis hjælp ved en rygestopinstruktør, inkl. hjælpemidler i en periode, så denne har jeg også kontaktet for at høre om man er kvalificeret når man bruger e-cigaret. Synes jo man BURDE være kvalificeret, når nu e-cigaret ellers sidestilles med almindelige cigaretter diverse offentlige steder med rygeforbud.

Guest
Gæst

Sv: e-cigaret

E-cigaretter og de hvide hylstre med nikotinpatroner, som man kan anvende i sit rygestop,
er en meget dårlig ide, da de fastholder vanen. Vanen er efter min mening lige så svær
at kvitte som selve smøgerne. Jeg kender folk, som har anvendt E-cigaretter og de hvide
hylstre og selv efter både 2 og 5 år, er de ikke kommet af med dem endnu - kender endda en,
som selv efter 8 år stadig bruger det hvide hylster med nikotinpatroner. Jeg brugte selv
nikotinplaster, og det virkede fint. Brugte de tre pakker - pris kr. 850 - hver pakke til
21 dage og mærkede ingen forskel, da jeg var færdig med det mildeste plaster. Men vanen
den var svær at komme af med.
Eks-rygeren

Hurtig svar Vis hurtig svar