Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Gæst

Champix

Jeg er 48 år og har røget siden jeg var 13 år - kun med pauser i forbindelse med graviditeter og derudover et par rygestop - det længste udover graviditeterne var på ½ år. Jeg er rigtig god til at male fanden på væggen og være bange for at komme til at fejle alt muligt, uden at det dog er lykkedes mig at stoppe med at ryge. For et år siden fik jeg en recept på Champix. Jeg købte først pakken for 2 mdr. siden, og nu er jeg i gang - jeg har ikke røget i 2 dage, og jeg tror virkelig på det denne gang. Jeg er ikke særlig fysisk afhængig - det er den psykiske afhængighed, der er min værste fjende. Jeg forsøgte at stoppe for 1½ år siden, hvor jeg måtte opgive rygestoppet, fordi jeg blev deprimeret. Jeg følte, jeg sagde farvel til min bedste ven... Champix har den effekt, at jeg tænker mere rationelt - jeg ved jo godt alt om, hvor usundt og farligt det er - jeg har bare altid kunnet overbevise mig selv om, at det var ok alligevel.
Jeg kan derfor varmt anbefale Champix. Desværre er der nogle ret dumme bivirkninger - min mave kan ikke tåle det, jeg drømmer voldsomt om natten osv., men det er det hele værd for mig, hvis det betyder, at jeg kan kvitte tobakken!!

Maria

Svenne
Svenne

Sv: Champix

Hej Maria,

Lidt sjovt sammenfald. Jeg er 48 år og har røget siden jeg var 13 år. Jeg er tidligere holdt i et 1/2 år. I dag har jeg hentet CHAMPIX på apoteket, som har ligget der nogle dage. Jeg har tidligere brugt CHAMPIX og min eneste undskyldning for at starte igen er, at jeg holdt samtidig med min kone og vores humør gjorde det ulidelig at være sammen med hinanden. Så i stedet for at støtte hinanden valgte vi den nemme løsning eller undskyldningen. Vi holdet i 3 måneder og startede bare med at ryge igen. Det jeg vil sige er, at man har en supergod hjælp til at tage trangen i CHAMPIX, men de psykiske og sociale udfordringer kan være ligeså svær som den fysiske trang. CHAMPIX har nogle bivirkninger som ikke er fremmende for disse udfordringer. Jeg er dog overbevist, at vi nok skal klare det alligevel. Jeg skrev ikke dette for at tale CHAMPIX ned. Jeg skrev det her for at du ikke laver en lignende fejl, som jeg gjorde. Held og lykke. Ja, du kan godt! ;)

Guest
annkellleee

Sv: Champix

Inden røg jeg 2 pakker om dagen. Der er nu gået 8 dage siden jeg stoppede og de piller hjælper så meget!!! Jeg skal bare ignorere trangen og tankerne men har ingen abstinenser overhovedet!

Hurtig svar Vis hurtig svar