Hej jeg prøvede også nikotinfri snus men jeg ville være meget påpasselig med at tage det, da der ikke er blevet forsket så meget i, og man ved endnu ikke om disse stoffer, som er i den nikotinfrie snus også er skadelige eller er ligeså skadelige som rigtig snus. Dog ved jeg, at der er koffein i den nikotinfrie snus, hvilket ikke er godt. Især hvis man i forvejen drikker sodavand eller kaffe, så kan man nemt overskride det anbefalede koffeinindtag på en dag. Derudover må man maks tage 7 stykker om dagen og mindre hvis man i forvejen drikker kaffe eller sodavand. Ved at tage nikotinfri snus får man også bare en ny afhængighed i form af koffein, som er meget svær at komme af med igen, kan påvirke hjertets rytme osv. Jeg læser til sygeplejerske og har hyppigt spurgt min lærer om snuspåvirkningen på kroppen og nikotinfri snus, så der har jeg min viden fra. Jeg prøvede en periode med at ligge mint pastiller op i overmunden, og det føler jeg virkede nogle lunde.'
Men det er bare fkn svært at stoppe. Det bedste er nok bare at tage en kold turker eller mintpastiller eller tyggummi når man har lyst til snus. Mega sejt at du prøver og håber at det lykkedes :))