Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Tanja

nedtrapning af quickmist mundspray

Er stoppet med at ryge den 12.2.2015 - pt 9 uger - ved hjælp af mundspray. De første fire uger når trangen meldte sig (ca 8 om dagen) og de næste fire uger gennemsnitligt 20 pust om ugen, svarende til 2 - 3 pust om dagen. Læste mig til, at sprayen skulle bruges i min. 8 uger, og at man skulle stoppe, når behovet var 2 - 4 pust i døgnet. Ergo stoppede jeg i lørdags med et pust om morgenen. Kører altså på 5. døgn uden nikotin. Det hele starter forfra: svært ved at koncentrere sig, sover ikke så godt, sveder - har nu hjulpet, men skal stadig spise uafbrudt. Mit spørgsmål er: Og hvor længe tar så en nikotinafvænning vedrørende nikotinafvændingsprodukter? Det skal siges, at som ryger røge jeg 10 - 13 cigarillos om dagen, og jeg har røget i 45 år.

CherryCoke
CherryCoke

Sv: nedtrapning af quickmist mundspray

Hej
Jeg ved ikke hvor lang tid det tager for afhængigheden at forsvinde, men jeg vil bare sige STORT tillykke med rygestoppet. Der er nedture ved at stoppe. Jeg får også bivirkninger ved at quitte, men jeg minder mig selv om, at det er for det bedste. Jeg tænker på fordelene og hvilken succes det bliver at blive fuldstændig røgfri og ikke være styret af cigaretterne resten af mit liv. Det er det der holder mig oppe. Samtidig tænker jeg på, at abstinenserne bare er for en periode. Jeg har engang hørt at de første 8 uger er de sværeste, men efter dem, så begynder man at kunne mærke fordelene. Ens krop bliver sundere. Ens lungekapacitet bliver bedre og hvis man dyrker motion (bare en smule er nok) så vil man kunne mærke ens kondi bliver en del bedre. Alt dette trøster jeg mig med. Det er bare en periode med abstinenser man skal over, og efter det bliver det bedre :) Så hold humøret oppe, og rid stormen af. Du vil komme ud på den anden side, så meget stærkere.

Hurtig svar Vis hurtig svar