Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Gæst

Er jeg for kæk?

Jeg er netop gået ind i mit 6. døgn uden cigaretter og uden nikotinhjælpemidler.
Generelt oplever jeg det som svært, og jævnligt gennem dagen melder nervøsiteten, uroen og savnet sig. Jeg har nu et par nætter sovet uroligt.
På den positive front oplever jeg allerede nu løbeture med højere gennemsnitshastighed, længere tur og stadig overskud - det fortæller mig hvor rigtig en beslutning det er at stoppe. Min smags- og lugtesans er allerede bedre, min vejrtrækning er mere rar, næsten ingen hoste, ingen slim....
Men men jeg synes ikke det virker uoverkommeligt - og har en tro på at det nok skal lykkedes mig at holde røg-pause resten af livet. Og så alligevel melder angsten sig.....er jeg for kæk....falder jeg i....er jeg stærk nok??

Jangot
Jangot

Sv: Er jeg for kæk?

Håber du stadig hænger i. Selv har jeg nu været røgfri i 1 mdr. og 2 dage, og havde det i starten nøjagtig som dig. Den urolige søvn har jeg også oplevet, og har endda oplevet at mine drømme har handlet om at ryge. Når trangen har meldt sig, har jeg hele tiden forsøgt at fokusere på alt det positive der er fulgt med, og har spurgt mig selv, om jeg virkelig vil opgive dette, bare for at bruge penge på noget så usundt som at ryge. Og svaret kan du vel næsten gætte dig til. Så mit råd må være hold fokus på det positive, så skal du nok klare den.

Hurtig svar Vis hurtig svar