Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
2 Sider12>
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Frigge25
Frigge25

Gå i gang med at kvitte smøgerne, hvis det er det, I ønsker.

Jeg vil gerne sige, at der findes ingen nem måde at kvitte smøgerne på. Efter min mening
er det 90 procent vilje uanset, hvilke hjælpemidler man benytter. Tog selv en kold tyrker
efter 50 år med røg, og det lykkedes. Men jeg savner stadig mine smøger, og det tror jeg,
at man altid vil, men jeg skal aldrig ryge igen. Har været oppe på 40 om dagen, satte det
ned til 20 og nu 0. Mit råd er, tro på Jer selv, bid tænderne sammen og - nu skal de
fandens smøger ikke længere bestemme over mig! Jeg stoppede i begyndelsen af februat 2015.

Fransi
Fransi

Sv: Gå i gang med at kvitte smøgerne, hvis det er det, I ønsker.

Jeg er også stoppet i år. midt i januar. 45 år med mere end 40 smøger om dagen de fleste af årene. Gik til lægen og fik Champix. Det hjalp meget med de fysiske abstinenser. Jeg har været gennem et halvt år i helvede med savn af rygningen, koncentrationbesvær, søvnbesvær, generelt dårligt humør, ofte stoppede næsebor, hoste, influenzalignende utilpas adskillige gange i år. Alt dette lykkedes det mig dog at bruge til at indse hvor meget RYGNINGEN påvirkede min krop og sjæl og det lykkedes mig at holde rygestoppet ved at skabe en enorm frygt for at ryge og skulle risikere at gå gennem alt dette igen.
Nu efter næsten 10 mdr er der begyndt at ske positive ændringer fysisk. Min hud ar blevet behagelig at røre ved, mine øjne er ikke ømme mere, min solar plexus er ikke mere øm, lugt og smag forbedres langsomt. Tror også min psyke er blevet forbedret nu. Rygestoppet har klart forbedret mit selvværd. Konklusionen fra mig: Få hjælp kortvarigt til de fysiske abstinenser og udnyt frygten for at gå gennem helvede igen. Mvh Fransi

Guest
Gæst

Sv: Gå i gang med at kvitte smøgerne, hvis det er det, I ønsker.

hej:)

jeg vil give dig fuldstændig ret i , at når alt kommer til alt er det ens egen indstilling til rygestoppet, der har den største indflydelse på ens rygstop.

Med den rette indstilling og vilje tror jeg at man er godt igang. Jeg har pr. erfaring oplevet at det er en god igang sparker, samt at gøre op med sig selv hvordan vil jeg gøre det?, hvad er det der gør jeg ønsker at stoppe med at ryge? hvilken dato ønsker jeg at være helt røgfri?, vil jeg under min rejse gøre brug at diverse hjælpemiddel-er? Nøgle ordet har derfor for mig været planlægning, struktur og klart defineretbart mål.

med venlig hilsen pernille

Frigge25
Frigge25

Sv: Gå i gang med at kvitte smøgerne, hvis det er det, I ønsker.

Det ubehag, du har haft i forbindelse med dit rygestop, har jeg heldigvis ikke haft.
Jeg slap mærkelig nok forholdsvis meget nemt over mit rygestop. At jeg tog en kold
tyrker betyder ikke, at jeg er bedre end andre. Grunden til mit valg var, at jeg har
set mennesker stadig tygge nikotintyggegummi eller "bappe" på de hvide tingester, man
kan få med nikotinpatroner i, selv 7 - 8 år efter deres rygestop, og det ville jeg bare
ikke - det var enten/eller. Det eneste, jeg mærkede til var, at jeg ikke gad stå op om
morgenen, for jeg kunne jo ikke ryge. Morgensmøgen og godnatsmøgen var de værste at undvære,
og du har ret med helvede - men for mit vedkommende varede det kun godt 2 uger. Jeg har
det ligesom du, jeg skal heller aldrig igennem det igen - derfor aldrig smøger mere, og
i øvrigt lugter røgen ad h....... til.

Frigge25
Frigge25

Sv: Gå i gang med at kvitte smøgerne, hvis det er det, I ønsker.

Hej,
Brug endelig alle de hjælpemidler, du har brug for. Hellere det, end at du kuldsejler
i dit rygestop efter et par dage. Tro kan jo som bekendt flytte bjerge, og jeg ønsker
dig alt mulig held og lykke - og tro på det, det kan lade sig gøre. Pøj pøj fra en
tidligere STORRYGER.

Hurtig svar Vis hurtig svar
2 Sider12>