Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Gæst

Hvordan motivere du dig selv, til forsat at være røgfri?

Hej.

Igennem min rejse til at gå fra at være ryger til ikke ryger, har tanken indimellem rejste "den dag jeg bliver røgfri, hvordan sikre jeg mig selv at blive ved med og være det?"

En klar hjælp for mig er helt sikkert at tænke over de positive goder, det giver ved at være røgfri. Især nogle af mine sanser er blevet bedre, min livsstil er blevet sundere. Det givet et større økonomisk frirum til at købe den extra trøje man måske savner, eller en bytur sammen med vennerne m.m. Det har givet mig en rar følelse overfor min søn, nu har han en næsten røgfri mor, der er på vej mod et bedre helbred.

Disse goder giver også mig en masse positive tanker, der hjælper mig til at holde min rygtrang i skak, dermed ikke sagt at de negative tanker præget af irritation over at jeg ikke længere kan hygge ryge med vennerne ikke længere kommer op i mit hoved for det gør de skam. Når de kommer forsøger jeg heletiden, at vende tilbage til de positive tanker i håb om at vende irritationen igen.

Foruden de positive tanker, har jeg også dannet mig en anden hverdags rytme, der bryder med gamle rygevaner. f.eks: morgensmøgen blev erstatte af et kort bad, efterfuldt af forberedelse til morgenmaden, så den var klar til min lille søn når han vågende. jeg forsøgte hele dagen igennem at kompensere for mine vane smøger, og røg ret hurtigt ned på 1-3 smøger om dagen. Fra at ryge ca.12-15 om dagen.


mvh. mig

Hurtig svar Vis hurtig svar