Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
BBA
BBA

Abstinenser

Rygestop i 6 uger.
Kan det være rygestop der gør en depressiv? Jeg har svært ved at fungere. Ryster, har hjertebanken, er storøjet.
Har det nøjagtig som da jeg gik ned med stress og depression for 6 år siden.
Og ....
Hvad gør jeg ved det, for det er forfærdeligt at ha det sådan.

Det underlige er faktisk, at det har været ret nemt for mig at holde, i modsætning til hvad jeg havde forventet.
Har brugt lidt plaster og inhalator, men har ikke haft de store problemer med rygetrang.
Mvh BBA

admin
admin

Sv: Abstinenser

Hej BBA.

Allerførst til lykke med dit rygestop. Det er rigtig flot at du holder fast i dit rygestop, selv om du føler dig deprimeret.
Mange mennesker kan komme til at føle sig triste og nedtrykte, når de siger farvel til cigaretterne, og det er helt normalt. Tristhed kan være en del af abstinenssymptomerne, og de går over igen. Men der kan også være andre årsager til, at man bliver ked af det. Det du oplever, er noget som mange andre også går igennem, og de kommer ud på den anden side – ofte bliver de samtidig klogere på sig selv og livet. I de mørke øjeblikke er det vigtigt at huske, at det er helt normalt at blive ked af det, men at det ikke varer ved. Du kan se på rygestoppet som en vigtig omvæltning i livet. En omvæltning der på nogen måder rummer et tab, og som det kræver tid at vænne sig til og acceptere.
Hvis dine symptomer fortsætter vil jeg råde dig til at opsøge egen læge, da han mere specifikt kan rådgive dig i forhold til hvad dine symptomer skyldes.
Når du får dine kritiske øjeblikke, kan det være en idé at tænke på de fordele der ved at være røgfri, det kan være den økonomiske gevinst, bedre vejrtrækning eller lign. Du kan også se på en liste over dine grunde til at holde op. Har du ikke sådan en liste, så skriv en.
Med venlig hilsen
Stoplinien 80313131

Damian
Damian

Sv: Abstinenser

Tak for dette svar, det kunne jeg bruge.. Selvom det ikke var til mig!"
mvh

Hurtig svar Vis hurtig svar