Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Gæst

Nikotinerstatning

Hej,

Jeg lagde smøgerne på hylden i forgårs:) Jeg har valgt at bruge plaster da jeg tidligere har prøvet at holde uden hjælp og det var ikke nogen succes. Men når jeg læser om et rygestops forventede forløb og de fysiske forandringer, så tager alle artikler udgangspunkt i at nikotinen er ude af kroppen med det samme. Det giver mig følelsen af at et rygestop ikke er et "rigtigt" rygestop sålænge man bruger substitutionsbehandling. Jeg mister lidt modet. Jeg har brug for at blive bekræftet i at det trods nikotintilførslen er en gevinst for kroppen at stoppe rygningen. Jeg tænker at fortsætte med plaster i de 12 anbefalede uger hvoraf de sidste 4 bliver på laveste dosis. Er der undersøgelser der viser, at det trods alt er godt for kroppen alligevel?

admin
admin

Sv: Nikotinerstatning

HEj
Du er godt i gang med dit rygestop og bruger nikotinplastre som hjælpemiddel. Du er blevet helt røgfri og tillykke med det.

Al kulilten, som er en del af røgen, er ude af kroppen og det er måske det du tænker på i dit indlæg. Ilten optages bedre nu og du får allerede optimal optagelse efter de første 48 timers røgfrihed. Det er rigtig godt for kroppen at få ilten maksimalt og mange oplever at de får mere energi. Det gør du forhåbentlig også.

Nikotinen fra plasteret støtter dig så abstinenserne ikke opleves så stærke. Og det er, som du skriver, din tanke at fortsætte i de anbefalede 12 uger og trappe ganske langsomt ud.

Der er undersøgelser, der viser at der er 5 gange større chance for et længerevarigt rygestop, når man bruger nikotinerstatning som hjælpemiddel.

Hilsen
STOPLINIEN
80313131

Hurtig svar Vis hurtig svar