Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Gæst

ERFARING og HJÆLP efterspørges vedr rygestop ud over de første slemme uger

Jeg har tidligere haft en profil her, men der var så langt mellem indlæg / kommentarer, at jeg opgav. Men NU er jeg desperat. Jeg har INGEN rygetrang, men vil så gerne ryge -til trods for, at det er min 70. Dag uden nikotin (tog en kold tyrker, og det er jeg så glad for). Ved at jeg vil stå over for et dilemma på fredag - hvor jeg vanen tro, ville begynde med at ryge igen, men har også fundet en løsning på, hvordan jeg skal undgå det. Er altså ikke prolemet / spørgsmålet. Det er: Hvor længe var denne længsel ved: jeg er ked af det, det vil hjælpe at ryge.....(og det vil det her op nu, men så bliver jeg ked af at jeg ryger + hoster + og... Og...og) Jeg tænker 26 uger, så 10 down, 16 to go, hvad tænker I, har I erfaring med noget tilsvarende, for det er forhåbentlig ikke en for ever tilstand
HJÆLP....

Guest
Gæst

Sv: ERFARING og HJÆLP efterspørges vedr rygestop ud over de første slemme uger

Tror altid trangen vil være der, men det bliver mindre og mindre, og man bliver bedre til at takle det.
Jeg startede igen efter 5 røgfrie år, så derfor tror jeg, at det altid vil være der. Det er viljen, der er det vigtigste.
Held og lykke.

Guest
Gæst

Jeg var røgfri 8 år og havde ikke rygetrang men tog en smøg til en fest sidste sommer. Set var en pisse fed fest og jeg følte en trang jeg ikke havde følt siden de første måneder i mit rygestop. I månederne efter har jeg tager en smøg om tirsdagen til mine spilaftener. Til jul var det jo vinter og hygge, så mit forbrug tog stille til. Mellem jul og nytår var det mit nytårsforsæt at stoppe - det skulle ikke bli så svært, tænkte jeg, for jeg er jo ikke ryger. Men nu har jeg lige erfaret at jeg er oppe på 15 orange Kings om dagen, og kan mærke hvordan min energi, kondi, vejrtrækning, potens og økonomi er påvirket. Så derfor er jeg endt på denne side stoplinien.dk Du er kun een smøg fra at være ryger igen. Så 70 dage uden røg er pisse godt gået! :) lad være ned at sæt noget over styr.

Guest
Gæst

Mange tak til I to gæster - det er en MEGET stor hjælp, at I har delt jeres erfaringer med mig - og alle andre, som læser med. Jeg er lige starter på femte røgfri (og nikotinfri) måned. Det er lidt lettere, men jeg kan fx ikke fokusere på mit vægt, så bliver jeg overvældet af rygetrang - en ting ad gangen, det er ok, nu hvor jeg er kommet så langt. Har ligesom I to også været røgfri en en lang periode (3 år), og her blev det først godt efter seks til syv måneder. Jeg er derfor kommet langt, og det ser mindre håbløst ud, end det gjorde. Jeg er helt enig: du er en (EEN) smøg fra at være ryger igen (jeg VED det) - og man får bare ikke noget forærende, selvom man lige har kæmpet sig gennem en lang røgfri periode. Til den sidste gæsteskriver: NYYYYD de smøger du pt ryger, og held og lykke med dit næste stop, når du er (psykisk) klar. Og begge to: Tak fordi I brugte lidt tid på mig - det hjalp.

Hurtig svar Vis hurtig svar