Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Edina
Edina

Hjælp

Jeg vil at jeg vil være fri for cigaretter men tør ikke sætte stop dato..

Jeg tænker i morgen mandag men oplever angsten og ryster når jeg tænker på dagen ...

skal jeg springe ud i det uden at tænke mere eller ??

jeg har læst bog endelig ikke ryger ...læser nu mæstring af forandringer..

har snakket med min læge...rygestopvejleder har været ved og igen om en uge ...har fået købt nikotin plaster til 24.t og tyggegummi .efter vejledning.

sidste uges tid været nærværende med cigaretter til at virkelig mærker lugt og alt andet..

har kigget på flere video om rygning

har snakket med familien..

skal flytte om 2 uger ..være til 2 fødselsdager..

ryger 10 lange i 28 år..

føler og kælder mig narkoman

har forsøgt at holde 10 gange længste 2 graviditeter sidste forsøg i 7 dage..

Guest
Gæst

Sv: Hjælp

Hej

Jeg er lige starte på værnepligt og ryger lige godt under en pakke om dagen. Da jeg kom ind var jeg helt sikker på at jeg ville stoppe, men kunne jeg ikke. Dog har jeg erfaret at en travl dag med tankerne på noget andet uafbrudt, så savner du ikke dine smøger før dagen er slut.

SanneSød
SanneSød

Sv: Hjælp

Det lyder som om, du er bange for det ukendte - hvad sker der på den anden side af et rygestop?

Prøv at visualisere dig den første time, den første pause på arbejdet, det første telefonopkald, den første frokost...osv..Hvordan vil du håndtere dette? Har du et alternativ til rygningen - en SOS-plan? Hvad gør du, første gang du får lyst til en cigaret?

Sæt dig et kortsigtet mål. "jeg skal være rygefri frem til kl. 10". Når så klokken bliver 10, så sæt nyt mål "jeg skal være røgfri til kl. 14"....jo mere tillid du får til dig selv, jo længere kan dine mål være.

HUSK AT FEJRE DINE SUCCESSER! Giv dig selv en belønning, hver gang du når et mål:
- læse et ugeblad 10 min, spille på telefonen 10 min, drikke en cola......eller hvad der nu belønner dig.

Det vigtigste er, at du gør rygestoppet til noget RART. Hvad er dit mål - hvad bevæger du dig hen imod? Det er vigtigere end, hvad du bevæger dig væk fra - kan du se forskellen på det?

held og lykke - du kan godt :-)

Hurtig svar Vis hurtig svar