Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Pixie
Pixie

2. Dag på rygestop, men min kæreste ryger..

Hej
Jeg synes det er enormt svært at det kun er mig der er stoppet med at ryge, fordi min kæreste stadig ryger. Hun ryger dog udenfor, men lugten hænger ved hende og giver mig lyst til at ryge. Det går ok, når hun ikke er her, så finder jeg ting at lave når trængen melder sig.
Har I gode råd?

SanneSød
SanneSød

Sv: 2. Dag på rygestop, men min kæreste ryger..

Hej.
Tillykke med at, du har givet dig selv en supergave - et rygestop :-)

Du kan desværre ikke styre alle andres rygevaner, men kun dine egne.

Hvis ikke din kæreste har mulighed for at tage en "rygetrøje" på, som hun kun bruger, når hun er ude og ryge, tager den af inden hun kommer ind, ja, så er jeg bange for, at du må acceptere det.

Din lugtesans er en af de funktioner, som først vender tilbage efter et rygestop - det er derfor, at du kan lugte det tydeligere nu end du kunne før dit rygestop. Hun har jo altid lugtet af røg - nu kan du bare selv lugte det også.

Det er vigtigt, at dit rygestop ikke bliver en evig diskussion imellem jer. Hvis ikke hun er parat til at stoppe sammen med dig, så kan du ikke tvinge hende til det. Tænk på, hvordan du havde det tideligere, hvis nogen kommenterede på dit rygning - gætter på, at du tænkte "det skal de ikke blande sig i!!"

Det er vigtigt, at du ikke kun har fokus på, hvad der er svært ved rygestoppet, men du skal have fokus på alle de mange gode ting, der er ved rygestoppet - prøv selv, at liste 5 ting op, som du synes er godt.

Held og lykke med det.
/Sanne

Hurtig svar Vis hurtig svar