Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
ktj
ktj

Brug for hjælp til at stoppe helt

Heej.

Jeg er en ung kvinde, som har kaldt mig selv for selskabsryger i årevis, selvom det nok er lidt mere end det.
Hvis jeg er i byen - hvilket jeg er mellem 0-3 gange om måneden, det er meget forskelligt - så ryger jeg 1-2 pakker på en aften. Er jeg til festival eller andet, så giver jeg den rigtig meget gas med rygning hele ugen. Til hverdag ryger jeg i pauserne sammen med de andre, men er jeg derhjemme alene, ryger jeg næsten aldrig. Så for at opsummere: Drikker jeg eller er sammen med andre der ryger, så ryger jeg.

Af forskellige grunde er det gået op for mig at jeg bliver nødt til at stoppe med at ryge. Jeg har aldrig været motiveret for det før, fordi jeg ikke har taget det så alvorligt. Men nu har jeg altså fået en god grund til at stoppe. Jeg ved bare ikke hvordan! Jeg er på ingen måder fysisk afhængig, men når andre ryger og især i byen, kan jeg slet ikke forestille mig ikke også at gøre det.

Jeg ved godt, at det er noget, der er inde i mit hoved, at jeg egentlig godt KAN, men det måske mere er lysten der mangler...
Men er der nogen der har nogle tips, måske har prøvet noget lignende? Jeg har bare brug for en eller anden "metode" for at holde mig selv fast på det, føler jeg. Ellers er det sgu for fristende.

På forhånd tak!

Hurtig svar Vis hurtig svar