Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Gæst

Ung ryger, gamle lunger?

Hej Netværk.

Jeg er en pige på 22 år, jeg startede med at ryge som 20 årig i forbindelse med en større omvæltning i mit liv. Jeg fandt rygning beroligende og spændende i og med, at jeg aldrig tidligere havde røget. Jeg kunne på den måde, ligge tankerne til side, alt i mens jeg røg en cigaret. I starten besluttede jeg mig for, at det blot skulle være for en kort periode, til jeg igen var ovenpå. Langt hen ad vejen, kunne cigaretterne hjælpe mig til en pause, men i dag kan jeg godt se, at det ikke var det rigtige valg at tage. Jeg er meget psykisk påvirket af mine følelser og har for tredje gang fået konstateret depression, men jeg vil gerne kunne ligge cigaretterne på hylden (langt væk hvor jeg ikke kan nå). Dog er det virkelig svært, for cigaretterne har fungeret som en trøst, en pause og samtidig beroligende. Jeg får antidepressiv medicin, som gør min vægt øges lyn hurtig og jeg skal derfor passe meget på min kost. Så mad er et helt udelukkende alternativ for mit vedkommende.

Derfor vil jeg gerne høre, om nogen af jer har et par gode råd til en pige som mig?

Rigtig god dag til jer alle sammen.

Pil
Pil

Sv: Ung ryger, gamle lunger?

Hej jeg har netop læst at rygestop letter en depression. Easyquit og easyfit app. Gør det du kan. Jeg er selv ved at skære ned og har sat en stop dato efter 50 år med røg. Held og lykke

Hurtig svar Vis hurtig svar