Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
2 Sider12>
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Gæst

Psykiske gener

Er på min 4. Uge i rygestop - brugte spray de første 14 dg. Var høj og følte at intet kunne vælte mig lige indtil jeg ramte 3. Uge.
Føler mig grådlabil, som i en osteklokke og hovedepine primært i panden - det strammer. Kvalme. Dette opstår ved trang. Har ikke lyst til at tænde en smøg - men det mentale gener er seje og håber at det er normalt det jeg beskriver - hjernen stikker lidt af med mig fordi jeg også får uro.
Dettte opstår for det meste når jeg ikke har noget for hånden. Er meget aktiv ift motion, men også en mor,- så må også være i den rolle, trods symptomer der er ret svære.
Har brugt rygning som et middel ift skilsmisse, dødsfald og min egen stress tidligere på året. Røget i 8 år ca 10 stk.
Vil ta kontrollen tilbage men mit over jeg gør modstand.
Håber på indspark så jeg ka få ro og vide det er en fase i et rygestop!
Kh julie

Guest
Gæst

Sv: Psykiske gener

Jeg har læst et eller andet sted, at tilbagefald hyppigst sker mellem anden og tredje stopuge. Er usikker på, hvilken stopuge du er i - fordi du har vel indtaget nikotin gennem erstatningspræparater? Og ved ikke, om der skal tælles uger fra sidste indtag af nikotin eller sidst indhalerede røg? Skriver sådan, fordi jeg stoppede selv den 27 september, men indtog nikotin til og med den 22 oktober. Mener, jeg er ved at afslutte tredje uge som “clean”, og det er sådan min krop reagerer. Kan understøttes af min vægt, da jeg tog to kilo på de første fire uger, og tre kilo på de sidste tre uger (trøstespisning). Vægten vil jeg begynde at se på “lige om lidt”. Så ja, jeg tror at du har abstinenser, ligesom jeg, sat ind i en tidsmæssig ramme. Tænker, at det bliver bedre fra nu af, men først rimeligt, når de første 30 - 60 dage som “clean” er overstået. Håber selvfølgelig på 30 dage, og ønsker det samme for dig.

Guest
Gæst

Sv: Psykiske gener

hej ;) tak for dit indlæg!!
i dag er det 4 uger siden at jeg stoppede med røg og erstattede det efterfølgende med ca 10 dage på spray. så uden nikotin i 2,5 uge. er bare overrumplet over at jeg reagerer som jeg gør. mit rygestop var ikke på den måde planlagt, men kom til mig som en spontan tanke, og stoppede så. de første 14 dg følte jeg mig stærk og sej, men nu mere grådlabil og får abstinenser, spændinger i panden. fuck det er ikke en lille ting at stoppe, forstår nu hvorfor en misbruger af div falder i, kræver blod, sved og tårer. men hænger i! rød stinker virkelig har jeg fundet ud af ;)

Guest
Gæst

Sv: Psykiske gener

ps- holder vægten ;)

Guest
Gæst

Sv: Psykiske gener

FLOT - du skal nok klare det, MEGA flot, at du holder vægten - jeg hepper på dig.

Hurtig svar Vis hurtig svar
2 Sider12>