Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Gæst

Endelig røgfri meeen....

Det er ikke længe siden jeg fandt ud af at jeg var gravid. Det var overhovedet ikke planlagt. Og det gav mig endnu en undskyldning til at udsætte mit rygestop. Men nu er jeg røgfri på 6 dagen, ved hjælp af plaster på 15mg. Min samvittighed har aldrig været bedre. Indtil jeg kom i tanke om, er plaster egentlig er okay for fosteret? Jeg er halvvejs i graviditeten

Guest
Gæst

Sv: Endelig røgfri meeen....

..lyder farligt :-(. Skynd dig at spørge din læge. Sidst jeg var gravid fik jeg f.eks at vide at nikotin tyggegummi i den høje dosis kunne være for meget i uge 12. Fik øre-akupunktur -ganske effektivt.

Guest
Gæst

Sv: Endelig røgfri meeen....

Du skrev for 17 dage siden. Hvis jeg var dig, og stadig ikke er faldet i - så ville jeg droppe plasteret. Måske kan plastre eller lignende endda være med til at fastholde, at man ikke kan undvære nikotin? Det kan man godt.
Min erfaring er, at det sværeste ved at smide smøgerne, er det psykiske. Pausen, belønningen, hyggen, tilfredsstillelsen osv. Det er du nok allerede ovre, hvis du ikke har røget i 17 dage.
Så er der nikotintrangen. Rent fysisk, så ER den altså ikke kæmpe stor. Og det er jo den, nikotinplastret måske modvirker. Jeg fandt selv stor "trøst" i at tænke på, at den fysiske trang kun varer få minutter. Det kan man altså godt komme igennem uden plastre, tyggegummi eller hvad det måtte være. Man kan f.eks. børste tænder eller lignende. Pludselig - så mærker man, at nu er det ovre - og så kan man jo bare fortsætte det, man havde gang i.
så - tag det skridt for skridt - det er jo ikke én lang udfordring, hvor man vrider sig i smøgtrang. Det kommer i bølger - og skal afvises/eller overstås i bølger - og der går altså ikke ret lang tid, før at man pludselig tænker: "Hov" Det er da egentlig længe siden, at jeg har mærket den trang!"
Held og lykke med det :-)
Det ER altså ikke så frygtelig svært.

Hurtig svar Vis hurtig svar