Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
NoName
NoName

Det er nemt at stoppe med at ryge, selvom det kun er for at spare pengene til smøgerne...

hvis man bare forbereder sig mentalt på det.

Da mine cigaretter steg kr. 15 pr pakke til kr. 55, besluttede jeg at stoppe, da jeg dermed kunne spare kr. 40.150 om året på mine 2 pakker om dagen.

Min ENESTE motivation var prisen, da jeg var storryger og havde røget i 55 år og ellers slet ikke var motiveret til at stoppe.

Sådan forberedte jeg mig mentalt:

Jeg besluttede, at når jeg ikke kunne få flere smøger til gammel pris, ville jeg stoppe, men havde sikret mig et lager på 10 kartonner. og kunne jeg nøjes med 1 pk. om dagen, ville jeg have smøger nok til d. 4. oktober 2020 - stopdagen blev dog allerede fredag d. 28. august, da jeg ikke satte forbruget ned, og egentlig gerne bare ville have det overstået.

Og NU kommer hemmeligheden, hvorfor jeg er HELT sikker på, at jeg nu er eks.ryger: Jeg fortalte ALLE, som gad høre på det, at jeg ville stoppe, så det ville blive rigtig flovt, hvis jeg ikke kunne, og derudover lavede jeg nogle væddemål med nogen, som ikke troede på det - 1 middag 3 måneder efter min sidste smøg, 1 frokost 6 måneder efter min sidste smøg og endelig en kæmpe bytur 12 måneder efter min sidste smøg - helt unødvendige væddemål, når jeg bare ved, jeg kan stoppe, men en gratis middag/frokost og bytur er der vel ikke noget galt i (Øv, får lyst til en smøg nu, når jeg skriver om det, men har heldigvis ingen liggende til at friste mig) :-)

Og nu har jeg også skrevet det her, og hvis I også sætter jer mentalt op til det, INDEN I stopper, kan I spare nikotinprodukter, rygestopkurser og alt muligt andet, for uden at være mentalt opsat på det, klarer i den aldrig alligevel!

Jeg har nu været røgfri i 5 døgn!

NoName
NoName

Sv: Det er nemt at stoppe med at ryge, selvom det kun er for at spare pengene til smøgerne...

10 døgn/dage

Guest
Gæst

Sv: Det er nemt at stoppe med at ryge, selvom det kun er for at spare pengene til smøgerne...

Flot - hvad med nu?

Hurtig svar Vis hurtig svar