Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
2 Sider12>
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Gæst

Bruge nikotin poser til rygestop

Jeg har røget i nogen år men de har virkelig taget til i de sidste to hvor jeg har røget tæt på en pakke om dagen. Jeg er meget opmærksom på alle de sundhedsmæssige risici ved at ryge og gerne ville holde op i lang tid. Men hver gang jeg prøver at holde op falder jeg i igen efter nogen dage. En ven anbefalede at prøve nikotin poser altså de små hvide nikotin poser. Nu har jeg erstattet rygning med dem og har ikke røget i 14 dage og de hjælper virkelig når rygetrangen kommer.
Men er det en skråplan? Eller kan det være en god måde at stoppe med at ryge på? Hvor skadelig er de hvis man sammenligner dem med rygning?

Mohammed
Mohammed

Sv: Bruge nikotin poser til rygestop

Det er mere skadeligt end at ryge, og hvis du lærer det, vil du ikke kunne forlade det så let som at ryge, så jeg råder dig til at holde dig fra det så meget som muligt.

Guest
Gæst

Sv: Bruge nikotin poser til rygestop

Hvorfor er det mere skadeligt? Hvis det altså ikke er tobak i?
Jeg er med på at der er mere nikotin i, men det er vel ikke nikotinen der er kræftfremkaldende er det?
Jeg er selv lige stoppet med at ryge på 5 dagen, og jeg har også taget brug af nikotin poser, 2 stk om dagen istedet for cigaretterne, og det virker godt.
Om det er en god løsning eller ej, finder jeg ud af i fremtiden. Men tænker det bliver nemmere at vænne sig af med end cigaretterne, da det med at ryge har været en fast del meget længe.

Guest
Gæst

Sv: Bruge nikotin poser til rygestop

Nikotinposer er mindre skadelige end cigaretter man kan også få nikotinfri poser lavet på te.

Guest
Gæst

Sv: Bruge nikotin poser til rygestop

Halluja. God ide. Jeg har været ryger i 25 år - og ja har forsøgt at stoppe mange gange - meeen falder ofte i igen- det er bare svært når man er afhængig. Men nu har flere af mine venner stoppet med at ryge ved hjælp af nikotin poser. Så jeg er lige stoppet med at ryge.....Vi er på 2 dag og har skaffet mig flere bokse med nikotin puder. Selvfølgelig er det meget bedre end rygning. Ja men er forsat afhængig af nikotin - men det må man jo bare tage på et andet tidspunkt. For mig var jeg træt af min forværret vejrtrækning, slim i halsen, forpustet, mislyde osv. kunne udemærket godt mærke, at jeg skulle stoppe- men HVORDAN når man omvendt elsker at ryge....Nu er jeg startet med nikotin puder - ja svært - men meget lettere end tidligere fordi jeg får mit nikotin....jeg kan allerede mærke lidt forbedrting på vejrtrækningen og jeg er slet ikke så forpustet..Efter 2 dags rygestop...Alt det pjat med, at nikotin puder skulle være så farlig eller farligere end cigaretter er total plat. Det er fordi diverse organisationer, gerne vil have man skal stoppe helt. Men når valget er mellem at ryge videre eller stoppe og smutte over på nikotin puder, er sidste valg da 10 gange bedre. Halluja - og pøj pøj

Hurtig svar Vis hurtig svar
2 Sider12>