Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Guest
Gæst

Begynde på snusstop med nikotinfrit snus

Har taget snus siden jeg var 14 år gammel og har været afhængig af det i så mange år efterhånden.
Bruger for det meste meget stærke mærker som Siberia, men er nu idag gået over til at bruge snus med mindre nikotinstyrke.

Ønsker selvfølelig at stoppe helt på den lange bane.

Fandt denne side som gjorde mig opmærksom på det var noget der hed nikotinfrit snus (Fjernet) - Direkte henvisning til kommercielt indhold/produkt vil desværre blive slettet

Tænkte det kunne tage det værste af abstinenserne og give en placebo effekt og vil høre om der er andre der har haft succes med nikotinfrit snus og om de vil dele deres erfaringer?

Guest
Gæst

Sv: Begynde på snusstop med nikotinfrit snus

Hej det er godt du prøver og stop og prøver også at stop det er ik godt for en jeg vil prøve og stop med og ryge og tage snus snus tage jeg ik så meget mere det er godt og ryger det gør jeg kun på min skole eller når jeg er sammen med mine venner håber du stopper

Guest
Gæst

Sv: Begynde på snusstop med nikotinfrit snus

Hej jeg prøvede også nikotinfri snus men jeg ville være meget påpasselig med at tage det, da der ikke er blevet forsket så meget i, og man ved endnu ikke om disse stoffer, som er i den nikotinfrie snus også er skadelige eller er ligeså skadelige som rigtig snus. Dog ved jeg, at der er koffein i den nikotinfrie snus, hvilket ikke er godt. Især hvis man i forvejen drikker sodavand eller kaffe, så kan man nemt overskride det anbefalede koffeinindtag på en dag. Derudover må man maks tage 7 stykker om dagen og mindre hvis man i forvejen drikker kaffe eller sodavand. Ved at tage nikotinfri snus får man også bare en ny afhængighed i form af koffein, som er meget svær at komme af med igen, kan påvirke hjertets rytme osv. Jeg læser til sygeplejerske og har hyppigt spurgt min lærer om snuspåvirkningen på kroppen og nikotinfri snus, så der har jeg min viden fra. Jeg prøvede en periode med at ligge mint pastiller op i overmunden, og det føler jeg virkede nogle lunde.'
Men det er bare fkn svært at stoppe. Det bedste er nok bare at tage en kold turker eller mintpastiller eller tyggummi når man har lyst til snus. Mega sejt at du prøver og håber at det lykkedes :))

Hurtig svar Vis hurtig svar