Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Kom med spørgsmål, svar eller gode erfaringer

Til forum forside Nyt emne
Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
Caroline
Caroline

5 måneder

Hej
Jeg er ikke ryger men min kæreste har nu været røgfri i 5 mrd. Men han fortæller mig at han hver dag hungre efter en cigaret!
Det er ikke hans første forsøg men hans længste omgang. Han siger at han prøver at bruge sine penge hurtigt så han ikke ender med at købe cigaretter for dem.
Jeg forstå ikke hvorfor det kan blive ved med at være så hårdt for ham, og hans motivation falder! Er der nogen der har nogen gode ideer til hvordan jeg kan hjælpe ham og hvad jeg skal gøre!
Mvh caroline

CherryCoke
CherryCoke

Sv: 5 måneder

Hej Caroline
Jeg synes det er flot at din kæreste er så udholden, selvom han har så svært ved det. Du skal bare være støttende. Virkelig rose ham for hans rygestop. Fortælle ham hvor meget det betyder for dig og hvor glad du er for at han er stoppet. Find fordelene ved hans rygestop og mind ham om det. Små ting som f. eks hvor lækkert det er at han ikke smager af askebæger hver gang i kysser. Det er virkelig svært at stoppe med noget der er blevet så indgroet en vane og man har brug for ros og anerkendelse og at blive bekræftet i at det man gør er stort og flot og at det betyder noget for den anden part også. Håber mit råd hjælper bare lidt :)

Den håbefulde
Den håbefulde

Sv: 5 måneder

Jeg er helt enig. Når man stopper vil man - eller dem jeg kender - gerne roses og få bekræftet at det er det helt rigtige man gør. Også selvom det er svært. Så kære Caroline. Stødt din kæreste alt det du kan. Kan er på en stor opgave, som ikke lige klares. Så du skal hjælpe....

Hurtig svar Vis hurtig svar