Tilbage til Stoplinien

logo Stopforum

Notifikation

Icon
Error

Skriv indlæg

Til forum forside
Svar

Indlæg:
Stopforum forbeholder sig ret til at fjerne, redigere eller censurere indlæg, ord og sætninger på Stopforum.
Læs regler og betingelser for Stopforum.

Skriv JA nedenfor for at acceptere:
  Gem Cancel

Sidste indlæg i tråden:

Sidste 10 Indlæg (Med det nyeste først)
Gæst Skrevet: 17. juli 2015 16:54:18(UTC)
 
Jeg stod foran en rygoperation og ville derfor holde med at ryge. Røg dagligt 5-7 cigaretter dagligt. Jeg stoppede den 17. april i år, og benyttede nikorette spray til den værste trang den første måned (5-6 pust dagligt) Da jeg blev indlagt den 10. maj - stoppede jeg også med spray. I perioden, hvor jeg benyttede spray, oplevede jeg ikke de store abstinenser. Lidt trang til selve cigaretterne - men ikke ellers. Det gik faktisk nemt - jeg har trods alt været ryger i 26 år.


Nu her efter operationen og efter stoppet også med spray, oplevede jeg hurtigt en form for nedtrykthed - en underlig uro, tristhed, sitren i arme og ben - f.eks hvis jeg tager et glas vin eller 2, så indtræder disse symptomer (abstinenserne) dagen efter. Uro, sitren i arme og ben, nedtrykthed mv. (jeg har ALDRIG prøvet dette før, og jeg drikker max 1-2 genstande om ugen)hvis jeg overhovede indtager alkohol.
Jeg fik smertestillende morfin efter operationen, men i en dosis så lav, at jeg ikke kunne trappe ud af det, hvorfor jeg blot skulle stoppe. Sikke en omgang abstinenser jeg der også fik - igen med voldsomme svedeture, tristhed, angstsymptomer, sitren i arme og ben.

Nu er det så 3 måneder siden jeg røg min sidste cigaret, 2 måneder siden at jeg stoppede med Nikotinspray - kan det virkelig lade sig gøre, at min sitren, uro, tristhed skyldes rygestoppet! - det er da bemærkelsesværdigt, at jeg "kun" får disse symptomer, hvis jeg indtager alkohol - endda i virkelig små mængder - og så først efter små 6-12 timer.

Har det nogen sammenhæng.
KH
E