Hvorfor modtager jeg denne invitation?
I forbindelse med en rådgivningssamtale du har haft, har du aktivt givet samtykke og svaret ja til, at vi må sende dig en SMS med link til at besvare undersøgelsen. Hvis du ringer til Stoplinien flere gange i undersøgelsesperioden og giver samtykke til deltagelse i undersøgelsen, vil du modtage et link via SMS til at besvare undersøgelsen mere end en gang.
Hvem gennemføres undersøgelsen for?
Undersøgelsen gennemføres af Kantar Public (Gallup) for Stoplinien. Stoplinien er en national, gratis, telefonisk rådgivning til alle der ønsker hjælp med at stoppe med at ryge eller bruge andre nikotinprodukter. Stoplinien er et samarbejde med Sundhedsstyrelsen.
Hvorfor gennemføres undersøgelsen?
Formålet med undersøgelsen er at forbedre Stoplinens rådgivningssamtaler. På den måde skulle undersøgelsen gerne komme dig og alle andre der bruger Stoplinen til gavn!
Hvis jeg ikke ønsker at deltage i undersøgelsen
Hvis du ikke ønsker at deltage i undersøgelsen, kan du klikke på linket ”deltag i undersøgelsen” og her har du mulighed for at vælge ”Nej”.
Du kan også sende en mail til Hotline@kantarpublic.dk og skrive til os, at du ikke ønsker at deltage i undersøgelsen.
Hvor kan jeg læse om resultaterne?
Der udarbejdes en rapport med resultaterne fra brugerundersøgelsen. Data vil blive præsenteret i kommenterede tabeller og grafer. Der vil kun være aggregerede data i rapporten og der vil ikke være oplysninger, som kan føres tilbage til enkeltpersoner. Rapporten bliver lagt på Stopliniens hjemmeside (www.stoplinien.dk) sidst på året 2023.
Hvor kan jeg læse mere om Stoplinien?
Hvis du har yderligere spørgsmål til undersøgelsen, er du velkommen til at skrive til os på Hotline@kantarpublic.dk
Formålet med evalueringen
Formålet med evalueringen er at kvalitetssikre og udvikle den telefoniske rådgivning, som Stoplinien yder.
Hvem inviteres til at deltage?
Målgruppen for brugerevalueringen er borgere, der ringer til Stoplinien og modtager en enkelt rådgivningssamtale om:
Alle der modtager en samtale med en rådgiver på Stoplinien inviteres til at deltage.
Fokus i evalueringen
Fokus i evalueringen er brugerens oplevelse af Stoplinens tilbud. Evalueringen består både af kvantitative data, der indhentes gennem et kort sms-spørgeskema, og kvalitative data, der indhentes gennem interview. Både spørgeskemaundersøgelsen og interviewene handler om, hvordan brugeren oplevede samtalen med Stopliniens rådgiver og om de oplevede at, de fik hjælp til at komme videre med deres aktuelle situation.
Hvornår gennemføres evalueringen?
Spørgeskemaundersøgelsen gennemføres i perioden januar – april 2023.
Hvornår er resultaterne af evalueringen klar?
Rapporten med resultaterne af evalueringen forventes at offentliggøres i 3. kvartal 2023. Rapporten offentliggøres på www.stoplinien.dk.
Hvordan bruges resultaterne?
Resultaterne af evalueringen vil blive drøftet i Stopliniens styregruppe og med medarbejderne. På baggrund af drøftelserne udpeges specifikke fokusområder, som der skal arbejdes med at styrke, og der udarbejdes en handleplan. Handleplanen godkendes i Styregruppen. Resultaterne vil ligeledes blive præsenteret for Sundhedsstyrelsen, Sundhedsministeriet og andre relevante eksterne samarbejdspartnere. Resultaterne kan også anvendes i forbindelse med markedsføring af Stoplinien.
Stoplinien behandler oplysninger om dig
Stoplinien behandler oplysninger om dig i forbindelse med en evaluering af Stopliniens rådgivningstilbud. Stoplinien har kun adgang til oplysninger om dig, som du selv oplyser i forbindelse med samtalen og besvarelse af spørgeskemaet.
Hvem er Stoplinien?
Stoplinien er en national, gratis, telefonisk rådgivning der henvender sig til alle, der ønsker hjælp med at stoppe med at ryge eller bruge andre nikotinprodukter. Stoplinien er et samarbejde med Sundhedsstyrelsen. Du kan læse mere om Stoplinien på Stoplinens hjemmeside: www.stoplinien.dk
Stoplinien er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som bliver indsamlet og anvendt i forbindelse med brugerevalueringen. Kantar Public (Gallup) står for at gennemføre brugerevalueringen på vegne af Stoplinien.
Stoplinens kontaktoplysninger:
Kantar Public (Gallup) kontaktoplysninger:
Stoplinien indsamler og behandler almindelige, følsomme og fortrolige oplysninger om dig, når du henvender dig til Stoplinien og giver samtykke til at deltage i brugerevalueringen. Det er f.eks. telefonnummer og oplysninger om nikotinforbrug, som indsamles og behandles. Stoplinien har kun adgang til oplysninger om dig, som du selv oplyser i forbindelse med samtalen og besvarelse af spørgeskemaet.
Oplysningerne bruges i forbindelse med Stopliniens rådgivning til dig og til kvalitetssikring og udvikling af rådgivningen.
Stoplinien har indgået en databehandleraftale med Kantar Public (Gallup), som står for at gennemføre en evaluering af Stopliniens rådgivning. Stoplinien indsamler dine kontaktoplysninger og videregiver disse til Kantar Public (Gallup), så de kan kontakte dig i forbindelse med undersøgelsen.
Dine personoplysninger bliver indsamlet og behandlet af Kantar Public (Gallup) og din besvarelse analyseres i anonymiseret form sammen med de andre besvarelser. Stoplinien modtager herefter alene data og analyser fra Kantar Public (Gallup) i anonymiseret form. Det er kun relevante medarbejdere hos Stoplinien, der behandler oplysninger om dig og alle medarbejdere har tavshedspligt.
Stoplinien kan opbevare personoplysninger indtil 31. maj 2023. Personoplysninger slettes senest d. 31. maj 2023.
Personoplysninger registreret hos Kantar Public (Gallup) vil blive opbevaret indtil 31. maj 2023, hvor efter oplysningerne vil blive slettet.
Kantar Public's privatlivspolitik
Læs mere om Kantar Public's privatlivspolitik HER.
Stoplinien tilbyder rådgivning som understøtter kommuner i deres forebyggelsesopgave som beskrevet i Sundhedsloven §119. Stoplinien og Kantar Public (Gallup) behandler dine oplysninger i forbindelse med brugerevalueringen på baggrund af dit samtykke jf. Databeskyttelsesforordningen art. 6. stk.1. litra e og art. 9, stk. 2, litra a.
Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke til behandling af oplysningerne tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte Kantar Public (Gallup).
Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig og du kan kontakte Kantar Public (Gallup), hvis du vil gøre brug af dine rettigheder.
Du finder herunder en kort beskrivelse af dine rettigheder:
Du har ret til at gøre indsigelse mod indsamling og behandling af dine personoplysninger.
Du har ret til at få indsigt i hvilke oplysninger vi behandler om dig og du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet. I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige sletning indtræffer.
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Du har i visse tilfælde ret til at anmode om, at dine personoplysninger overføres fra én dataansvarlig til en anden, hvis det er teknisk muligt.
Hvis du vil læse mere om dine rettigheder kan du gøre det i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk
Hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på, har du mulighed for at kontakte Københavns Kommunes databeskyttelsesrådgiver via www.kk.dk/databeskyttelse.
Du har også ret til at klage til Datatilsynet. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
Har du spørgsmål til behandling af dine oplysninger i forbindelse med brugerundersøgelsen, er du altid velkommen til at kontakte vores hotline på e-mail: Hotline@kantarpublic.dk eller telefon: 88 32 27 77.